Usrati Jannati

Usrati Jannati

Usrati Fi Misr

Usrati Fi Misr

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Kelantan

Keluarga Di Kelantan
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Al-Fatihah buat saudara kita

Thursday, June 14, 2007


Kami berlindung dari syaitan yang direjam dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

Pagi ini kami mendapat satu offline mesej dari teman-teman yang berbunyi,

'Salam. al-fatihah buat arwah Muhammad bin Ishaq b Abd Rahman (Terengganu-Mansuroh) yang meninggal dunia pada jam 11.30 malam tadi. Beliau telah ditetak oleh seorang pelajar selangor. Pelajar itu sudah ditanggkap. Alfatihah. '

Usai membacanya, hati jadi tidak keruan, hiba, sedih dan sebagainya. Terus kami mencari lagi maklumat berkaitan yang boleh dikongsi bersama. Alhamdulillah, maklumat yang dicari seterusnya ditemui dalam blog seorang teman, ustaz Salman Maskuri. Beliau ada menceritakan tentang peristiwa yang berlaku secara ringkas.

Berikut ialah tulisan beliau:
" Bumi Mansurah diselubungi kesedihan yang amat apabila seorang pelajar meninggal dunia pukul 1 pagi di hospital dauli akibat cedera parah. Banyak kesan tikaman diseluruh badan termasuk di leher, mata, peha dan yang paling teruk di kepalanya.

kejadian berlaku lebih kurang pukul 7 malam hari Rabu 13 Jun di sebuah rumah pelajar Malaysia di pasar Dirasat, Mansurah, Egypt. Mangsa yang sedang bermain komputer di serang dari belakang dan bergelut sehinggalah ditetak seluruh badan dengan 3 bilah pisau. Antaranya pisau pemotong daging yang baru dibeli. Mangsa yang ditetak bertalu-talu lari ke balkoni dalam keadaan berlumuran darah dan dilihat oleh sebahagian penduduk Arab di pasar. Maka orang Arab tadi pun naik ke atas dan menjumpai mangsa terbaring berlumuran darah dan ada pelajar Malaysia lain disisinya berlumuran darah. Maka orang Arab tersebut menangkap suspek dan menghantar mangsa ke hospital dauli.

Dia sedar dalam pukul 10 dan ditanya sebab ape suspek bertindak begitu; dia menjawab: 'Dia tu gila' kemudian dia dibawa ke Unit Rawatan Rapi ICU. Pihak kedutaan tiba dalam pukul 2 pagi dan diberitakan mangsa sudah menghembuskan nafasnya yang terakhir. Mangsa adalah pelajar tahun 3 kuliah usuluddin jurusan tafsir Azhar Mansurah. Suspek juga pelajar malaysia. Suspek mengenali mangsa. Al-Fatihah. "
( http://akhisalman.blogspot.com )



Semoga ia menjadi iktibar bagi kita semua. Berdoalah sentiasa semoga Allah melindungi kita dari sebarang bencana dan permusuhan. Takziah buat keluarga Allahyarham, semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Al-Fatihah.