Usrati Jannati

Usrati Jannati

Usrati Fi Misr

Usrati Fi Misr

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Kelantan

Keluarga Di Kelantan
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Oh Tuhan !

Saturday, June 23, 2007

Sejak seminggu yang lalu, ummiku sakit kuat. Sakit yang sudah lama ditanggunginya tetapi semakin serius dan parah. Hatiku sudah mula dirundung duka. Beberapa kali aku menelefon ke rumah, aku mendengar suara ummiku agak slow dan lemah. Adakalanya, sedang kami berbual, ummiku menangis. Oh Tuhan, hati anak mana yang tidak sedih mendengar ibunya menangis? Hatiku semakin hiba mengenangkan keluarga di Tanah Air sana.

Pagi tadi, aku dikhabarkan, ummiku sudah ditahan di Wad. Sebetulnya, ummiku dan keluarga sedang dalam perjalanan ke Kuala Lumpur menghantar adikku bagi memulakan pengajian di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. UIAM . Dalam perjalanan pergi, singgah di Kuantan menziarahi atukku yang sedang sakit. Rupanya, ummiku pula yang terpaksa ditahan di wad kecemasan dan terus berpindah ke wad lain.

"Ya Allah, Kau selamatkanlah ahli keluargaku. Berilah kami segenggam ketabahan dan segunung kesabaran dalam menempuhi ujian ini ".

Hatiku merintih lagi, arghh... aku ingin pulang ! aku ingin pulang ! untuk menatap wajah ayahbonda tercinta. Aku ingin pulang. Oh Tuhan, Izinkanlah...

0 comments: