Usrati Jannati

Usrati Jannati

Usrati Fi Misr

Usrati Fi Misr

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Johor

Keluarga Di Kelantan

Keluarga Di Kelantan
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Anak Buah Kesayangan Pak Long Dan Mak Long

Saturday, December 9, 2006



Nama : Ahmad Akhfash Bin Luqmanul Hakim

Walid : Luqmanul Hakim Bin Ab Rahman

Ummi : Norazizah Bte Suneiy

Ahmad Akhfash adalah anak saudara kami yang pertama. Juga merupakan cucu sulong dalam keluarga.Kelahiran akhfash menjadikan kami seorang mak cik dan pak cik.Akhfash lahir pada 27 Mei 2006.Kini akhfash sudah berusia hampir 6 bulan.Untuk mendapat keterangan lebih lanjut berkenaan Ahmad Akhfash,sila layari Laman ini http://abuakhfash.blogspot.com
  • Wahai Anakandaku :
  • "Dunia ini ibarat pentas. Kita adalah pelakonnya. Maka berlumba-lumbalah beramal supaya hidup bahagia di dunia dan akhirat"
  • "Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang berkekalan. Apa yang ada hanyalah percubaan, cabaran dan pelbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali semula kepada Ilahi."
  • "Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh. Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya ayak dibuat kayu api."
  • "Tanda Orang Bijaksana Ialah Hatinya Selalu Berniat Suci; Lidahnya Selalu Basah Dengan Zikrullah; Matanya Menangis Kerana Penyesalan (Terhadap Dosa); Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi Dan Mengutamakan Akhirat Berbanding Dunia."
Semoga anakanda menjadi anak yang soleh dan mampu berjuang menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini.